Doorgaan naar inhoud
Sinds 1938 hofleverancier van uw dromen
Sinds 1938 hofleverancier van uw dromen

Veelgestelde Vragen

Wat zijn de openingsuren?

Wij zijn doorlopend open van 09:30 - 18:00 elke maandag - zaterdag. Op zon- en feestdagen zijn we gesloten.

Kan ik een afspraak maken?

U kan inderdaad een afspraak maken, ook na de openingsuren. Zo heeft u heel de toonzaal voor u alleen. Een keuze maken kan dan in alle rust.  Hiervoor kan u een mail sturen naar info@verlindenslaapcomfort.be of bel tijdens de openingsuren naar 015/41.58.80

Kan ik betalen met de Mechelenbon?

U kan bij ons ook betalen met de Mechelenbon. Let wel, wij aanvaarden enkel de nieuwe Mechelenbon.

Hoe kan ik betalen in uw zaak?

In onze zaak kan u betalen met Bancontact - Visa - Mastercard - Payconiq. Cash betalen is ook mogelijk tot een maximumbedrag van €3000.. U kan bij ons ook betalen met de Mechelenbon.

Ik heb ergens anders een betere prijs gezien. Wat doen jullie?

Indien u ergens anders een betere prijs hebt gezien zullen wij hier niet op ingaan, Tenzij wij ondervinden dat wij een fout hebben gemaakt bij de prijssetting.

Leveren jullie ook aan huis?

Ja wij leveren ook aan huis in België. Uiteraard is dit het geval voor matrassen, toppers, bedden, lattenbodems en boxsprings. Voor textielwaren bieden wij de service aan en zoeken wij naar een oplossingen op maat.

Ik wens mij uit te schrijven op nieuwsbrieven of mailings. Hoe doe ik dat?

Wenst u geen reclame meer te ontvangen. Gelieve ons dan te contacteren. Wij schrappen u vervolgens uit de lijst. 

Hoe kan ik een geschenkbon kopen?

U kan een geschenkbon kopen via deze link. Deze gechenkbon blijft onbeperkt geldig en als cadeau verpakt. U kan ook steeds in de fysieke winkel een cadeaubon kopen. 

Hoelang blijft de geschenkbon geldig?

De geschenkbon die u aankoopt blijft onbeperkt geldig.

Kan ik iets komen omruilen?

Ja u kan goederen komen omruilen onder de volgende voorwaarde. Dit dient te gebeuren binnen de 10 werkdagen van uw aankoop en de goederen mogen niet gebruikt zijn. Omruilen gebeurt altijd met een omruilingsbon die onbeperkt geldig blijft.
OPGELET: Solden en speciale bestellingen worden niet teruggenomen.

Wanneer zijn er koopdagen?

De koopdagen in Mechelen vindt u hier . Opgelet, Verlinden Slaapcomfort neemt niet deel aan alle koopdagen.

Waar bevinden zich de betalende parkings?

De eerste invalshoek om Verlinden Slaapcomfort te bereiken is via de Hoogstraat. De Hoogstraat is de straat waar op de ring van Mechelen de Brusselpoort staat. Betreft betalende parking heeft u dan 2 mogelijkheden. De eerste parking die u tegenkomt bevind zich op 100m aan de linkerkant. Parking Indigo Hoogstraat (109 plaatsen). Van daaruit wandelt u langs de Milsenstraat en bent u op 400m van Verlinden Slaapcomfort ofwel 5 min. wandelen. Maximale dagtarief bedraagt 17€. De 2de betalende parking is Q-park Lamot parking. Deze bevindt zich in de Guldenstraat 18 (225 plaatsen). Van daaruit wandelt u 350m door de Onze-Lieve-Vrouwestraat tot huisnummer 101 ofwel 4 min. Maximale dagtarief is 20€. De tweede invalshoek is via de ring van Mechelen ter hoogte van Hendrik Speecqvest 100. Daar bevindt zich Q-Park Bruul parking (350 plaatsen). Via de Graaf Van Egmontstraat komt u zo voor de brug langs de linkerkant in de Onze-Lieve-Vrouwestraat terecht. Dit is 450m ofwel 6 min. wandelen. Maximale dagtarief is 14€. Kaart met parkings in mechelen kan u hier vinden.

Kan ik parkeren voor de winkel?

Ja, u kan parkeren voor de winkel als er plaats is, maar u dient rekening te houden met 2 zaken. Voor 11u kan u parkeren in heel de Onze-Lieve-Vrouwestraat. Na 11u kan u parkeren tot aan huisnummer 95 ofwel ter hoogte van de Louisastraat. Rond de Onze-Lieve-Vrouwstraat kan u ook parkeren Goed nieuws, wij betalen uw parking ticket terug bij uw aankoop bij Verlinden Slaapcomfort. Daarnaast dient u te weten dat u altijd 15 min. gratis kan parkeren als u een ticket neemt uit de automaat en op de groene toets drukt.

Kan ik ergens gratis parkeren?

Ja, er zijn verschillende opties om gratis te parkeren. Elke zaterdag tussen 9u en 19u kan u gebruik maken van de gratis Shopping Shuttle. De gratis parking is ter hoogte van De Nekker en ODTH. Details, zie deze link. Daarnaast dient u te weten dat u altijd 15 min. gratis kan parkeren als u een ticket neemt uit de automaat en op de groene toets drukt. De dichtstbijzijnde ticketpaal bevindt zich aan de Onze-Lievevrouwekerk ter hoogte van huisnummer 81. Meer info over parkeren op de openbare weg kan u hier vinden.

Wat als ik met het openbare vervoer kom?

Mechelen is zeer centraal gelegen en er zijn veel mogelijkheden met het openbaar vervoer. Hierbij vindt u de link met alle info. 

Hoe onderhoud ik mijn donsdeken?

Als het een synthetisch dekbed betreft kan u dit zelf wassen in uw wasmachine op een fijnwas programma met een beetje vloeibaar wasmiddel. Drogen bij voorkeur op een rekje zodat de vulling niet verschuift. Een donsdeken heeft een specifieke behandeling nodig omdat de vulling zeer fragil is. Het belangrijkste is dagelijks uw donsdeken luchten. Dit doet u door uw donsdeken open te leggen gedurende minimum 15 min. De ganzen en eenden hebben ook lucht nodig, uw donsdeken dus ook. Een donskuur is afhankelijk hoe goed u uw donsdeken hebt verlucht, dagelijks gebruikt, veel zweet of niet. Gemiddeld wordt gesteld dat het goed is om uw donsdeken binnen te brengen voor een donskuur na 5 jaar. Verlinden Slaapcomfort werkt samen met een expert voor donsreinigingen. Hou rekening dat u uw donsdeken dan ca. 10 dagen dient te missen. Verlinden Slaapcomfort maakt vrijblijvend een voorstel op maat op basis van uw donsdeken dat u meebrengt.

Kunnen jullie mijn donsdeken reinigen?

Ja wij hebben een service om een natuurlijk donsdeken te reinigen. Dit wil zeggen als er veren en of dons in uw donsdeken zitten. Details over de reiniging vind u ook bij 'Hoe onderhoud ik mijn donsdeken?' hierboven te lezen.

Hoe wordt ik op de hoogte gebracht van mijn online bestelling?

U ontvangt onmiddellijk na de betaling op uw scherm een bevestiging van de bestelling en de betaling. Nadien ontvangt u automatisch een mail met de bevestiging en kan u uw pakje volgen via het track & trace systeem van onze courierpartner BPost

Hoeveel bedraagt de leveringskost?

€0! Wij rekenen geen leveringskosten aan.
U kan ook steeds kiezen voor afhaling in onze winkel. Dit is natuurlijk ook volledig gratis.

Ik heb mijn online bestelling nog niet ontvangen. Wat nu?

Indien u uw online bestelling nog niet ontvangen hebt volgens de gebruikelijke voorwaarde, dient u onmiddellijk telefonisch contact op te nemen via 015/41.58.80 of via mail naar online@verlindenslaapcomfort.be

Wat is het verschil tussen zijde en satijn?

Zijde komt van de zijderups. Dit is het prachtigste materiaal dat bestaat betreft stoffen. De belangrijkste eigenschappen van zijde zijn soepel, licht en vochtregulerend. Satijn heeft de perseptie van glad en blinkend te zijn. Dit is echter een verkeerde misvatting. De satijn die verkocht wordt is op basis van 100% katoen. De manier van weven (satijnbinding) geeft de zachtheid van de stof.

Wordt Belgisch linnen nog gemaakt en wat zijn de voordelen?

Belgisch linnen wordt nog steeds gemaakt. De belgische fabrikant Libeco, gevestigd in Meulebeke is de toonaangevende fabrikant wereldwijd en dit reeds sinds 1858. De belangrijkste 3 voordelen van linnen zijn: zeer sterk materiaal, koel in de zomer en zeer goed vochtabsorberend. Linnen vindt je terug in donsovertrekken, tafellinnen en nachtkleding. Om het strijken te bevorderen wordt onder andere in tafellinnen het linnen met polyester verwerkt.

Hoe groot is de afhang van een tafellaken?

De afhang dat standaard wordt genomen tussen 20 en 30 cm ofwel een gemiddelde van 25 cm. U dient vooral rekening te houden dat het tafellaken niet op de leuning valt. Meet daarom naast de breedte en de lengte ook de hoogte tussen de bovenkant van de tafel en de leuning. Dit wordt dan de maximale afhang. Daarnaast dient u ook rekening te houden met de krimp. Dit is afhankelijk van de stof dat u kiest. Voor linnen is dit bijvoorbeeld meer dan voor katoen. Vraag in de winkel raad bij uw sales expert.

Maken jullie ook tafellakens op maat?

U kan een tafellaken laten maken op maat. Belangrijk is dat u uw exacte maat doorgeeft. Verlinden Slaapcomfort heeft een eigen atelier. Daarnaast zijn er fabrikanten die ook op maat tafellakens maken.

Welke maat moet ik kiezen van donsdeken?

Voor een 1 persoons bed is de standaard maat van een donsdeken 140x220 cm. (of 200 cm. lengte) Een alternatief is 160x220 cm. Deze maat wordt eerder gebruikt voor extra lange bedden van 220 cm. Voor een 2 persoons bed is de standaard maat van een donsdeken 240x220 cm. Daarnaast zijn er nog 2 courante maten voor zeer brede bedden, namelijk 260x220 cm. en 260x240 cm. Voor een twijfelaar (= een bed van 120 tot 140 cm. breedte) is de standaard maat van een donsdeken 200x200 cm.

Ik ben een zijslaper, welk kussen kies ik best?

Indien u hoofdzakelijk een zijslaper bent komen alle kussens in aanmerking. 

Ik ben een buikslaper, welk kussen kies ik best?

Indien u hoofdzakelijk een buikslaper bent is het aan te bevelen om een zacht en dun kussen te kiezen. Dit is nodig om de belasting op de rug en de schouders te beperken.

Koop ik best 2 aparte donsdekens of 1 groot voor een 2 persoonsbed?

Er zijn inderdaad 2 opties. De cultuur bij ons is eerder 1 groot donsdeken. 1 groot donsdeken is knusser en mooier opgedekt. Natuurlijk zijn er tussen vele koppels verschillende behoeften, maar met een natuurlijk donsdeken zal zich dit toch aanpassen aan ieders lichaamstemperatuur.

Hebben jullie nog steeds lakens en dekens?

Ja, Verlinden Slaapcomfort heeft nog steeds een zeer ruim aanbod lakens en dekens op voorraad.

Wat is de standaardmaat voor een nieuw bed of matras?

De standaardmaat voor een 1 persoons bed of matras is 90x200 cm. De standaardmaat voor een 2 persoons bed of matras is 180x200 cm.

Wat is de retourprocedure?

U kan goederen retour sturen. De retourkosten zijn voor Verlinden Slaapcomfort. Let wel, de retour moet binnen 10 werkdagen na ontvangst van je pakket teruggezonden of teruggebracht worden. De items moeten onbeschadigd zijn, met daaraan de originele etiketten nog steeds bevestigd. De terugbetaling gebeurt binnen de 10 werkdagen. Meer informatie over retour kan je hier vinden.

Wanneer moet ik mijn matras vervangen?

Gemiddeld heeft een matras een levensduur van 10 jaar. De reden van een afwijkende levensduur is afhankelijk van verschillende factoren. Prijscategorie, uw gewicht, dagelijks gebruik of niet. Als uw kind het bed en matras beschouwd als een trampoline, kan u zich inbeelden dat dit niet bevorderlijk is voor de duurzaamheid van uw matras. Voor volwassenen kunnen er andere oorzaken zijn ;)

Wordt de oude matras meegenomen bij de aankoop van een nieuwe?

Bij aankoop van een nieuwe matras bieden wij de mogelijkheid om uw oude matras mee te nemen. Dit doen wij gratis. Dit is trouwens identiek hetzelfde voor uw lattenbodem. 

Kan ik een matras testen?

In onze showroom kan u de matrassen onbeperkt testen. De matras dat u aankoopt is steeds een nieuwe matras, tenzij u tijdens bepaalde periodes zelf kiest voor een showroom model. Daarnaast bieden wij, in samenwerking met de leveranciers een service waar de mogelijkheid bestaat om de kern (= de hardheid van uw matras) gratis om te ruilen. Opgelet, dit is niet altijd het geval. Er zijn verschillende voorwaarde afhankelijk van de fabrikant en periode. Voor details neem telefonisch contact op via 015/41.58.80.