Doorgaan naar inhoud
Sinds 1938 hofleverancier van uw dromen
Sinds 1938 hofleverancier van uw dromen

Beka garantie

Wanneer u een BEKA bedbodem of matras koopt, geeft BEKA u 2 jaar wettelijke garantie, die onder bepaalde voorwaarden wordt aangevuld met 3 jaar commerciële garantie. 
  1. De garantie gaat in bij levering en betreft alle verborgen fabricagefouten en defecte materialen.
  2. Tijdens het eerste en tweede jaar geldt de wettelijke garantie en deze dekt alle kosten van herstel of vervanging en vervoer*.

  3. Bij de extra BEKA garantie wordt er rekening gehouden met een waardevermindering door gebruik. In het derde jaar wordt een bijdrage van 40% gevraagd, in het vierde jaar 60% en in het vijfde jaar 80%, exclusief transport- en administratiekosten. De voorwaarden voor deze garantie zijn : 
    • De extra BEKA garantie geldt enkel indien u een BEKA matras en een BEKA bedbodem als ensemble gebruikt. 
    • De garantie geldt niet op mechanische en houten delen, op motoren en bedieningen, op tijk en doorstikkingsmaterialen in de matrasbekleding. 
  4.  U kan geen aanspraak maken op de garantie als er gebreken zijn door: 
    • een verkeerde behandeling of verkeerd gebruik van de matras of bedbodem;
    • slijtage of verkleuring van bekledingstijken en garens; 
    • urine-, bloedvlekken of andere zichtbare bevuilingen; 
    • het gebruik van de matras of bodem in een onvoldoende verluchte of vochtige ruimte waardoor schimmelvorming ontstaat; 
    • het gebruik van de matras op een niet aangepaste of slecht geplaatste bodem 
    • normale slijtage: 
      • de matras kan na verloop van tijd tot 15% aan hoogte of 20% aan stramheid verliezen; 
      • door gebruik kunnen doorstikkingsmaterialen in de matrasbekleding tot 65% van hun aanvangsdikte blijvend worden samengedrukt. Vanzelfsprekend vallen deze normale evoluties niet onder de garantie 
  5. Voor de zichtbare gebreken die bij de ontvangst van uw matras of bedbodem werden vastgesteld, kan achteraf geen garantie meer verleend worden. 

  6. Als uw matras of bedbodem vervangen of hersteld moet worden, wordt de garantieperiode niet verlengd. 

  7. Meent u aanspraak te kunnen maken op deze garantie, neem dan contact op met de erkende dealer waar u uw BEKA product hebt gekocht. Vergeet uw garantiebewijs én uw aankoopsbewijs niet

  8. Als u niet terecht kunt bij een dealer of u nog andere vragen zou hebben, kan u altijd contact opnemen met BEKA via het contactformulier.

* Is het herstel of de vervanging echter onmogelijk of staat zij buiten verhouding met de waarde van het goed, dan kan er ook een alternatieve vorm van genoeg doening worden voorgesteld, zoals vervanging door een gelijkaardig product of een financiële compensatie.